Black Friday: Co se skrývá za honbou za slevami

Black Friday. Slovo, které se tváří jako svátek radosti.
Ale jeho skutečný původ má k radosti daleko.

V 60. letech v USA to nebyl den výhodných nákupů, ale den chaosu.
První pátek po Dni díkůvzdání, kdy se lidé valili do ulic, aby začali s vánočními nákupy.
Doprava kolabovala, chodníky praskaly pod návalem lidí, policie byla na pokraji sil a obchody hlásily tlačenice, hádky a někdy i zranění.

Byl to prostě „černý den“.
Až mnohem později se k němu přidal líbivý příběh o tom, že obchody „jdou z červených čísel do černých“ , aby se z chaotického výročního stresu stala marketingová legenda.

Dnes se Black Friday tváří jako příležitost.
Ale mnohem víc než o cenách vypovídá o nás.

Sleva neříká nic o hodnotě věcí. Ale říká všechno o hodnotě, kterou přisuzujeme samy sobě.

Když nakupujeme ve slevách, spouští se v nás zvláštní pocit „výhry“.
Ale co přesně to je?

Je to úleva, že si konečně můžeme dovolit to, co jsme chtěly?
Strach, že když to nekoupíme teď, už si to nikdy nedopřejeme?
Anebo pochybnost, že si nemůžeme dovolit chtít víc?
Možná to neřekneš nahlas. Ale tvoje tělo to cítí.

A právě proto mě Black Friday fascinuje.
Ne kvůli nákupům.
Ale kvůli tomu, jak moc se v něm odráží náš vztah k vlastní hodnotě.

Ani kabát není jen kabát. Je to zrcadlo našeho vnitřního nastavení.

Na obyčejném příkladu je vidět, jak vnímáme svou hodnotou.
Kabát koupený ve slevě. Kabát darovaný. Kabát, za který zaplatíš plnou cenu.
A kabát, který stojí desetkrát víc než všechny ostatní.
Ty kabáty jsou stejné jen na ramínku.
Ale úplně jiné v tom, kdo jsme v nich my.

  • Kabát ve slevě nás uklidňuje:
    „Kdyby nebyl dokonalý, tolik to nevadí. Nebyl přece drahý.“
    Už tady si nenápadně říkáme, že „lepší si možná zaslouží někdo jiný“.
  • Kabát darovaný může být krásný, ale často v něm není naše vlastní volba.
    Není v něm naše energie, investice, naše ANO.
  • Kabát za plnou cenu najednou nosíme jinak.Víc se o něj staráme.
    Ne protože je „lepší“. Ale protože jsme do něj vložily kus sebe: svoje rozhodnutí, svůj závazek.
  • Kabát, který stojí 10× víc, není o prestiži.
    Je o tom, že nám připomíná kvalitu, kterou chceme žít.
    Je to naše vnitřní: „Takhle se o sebe starám. Takhle se k sobě chovám. Tohle si pro sebe zasloužím.“

Nezáleží na ceně kabátu. Záleží na tom, co v tobě jeho cena vyvolá.
Čím víc do něčeho vložíš, tím větší hodnotu pro tebe má.

A přesně stejný princip funguje i v koučinku.
Koučink není „služba“.
Koučink je prostor, do kterého žena vstoupí se svým ANO sobě.
A čím vědomější, odvážnější a plnější to ANO je, tím hlubší změnu si z něj odnese.

Proč si ženy žádají pro sebe slevu ?

Minulý pátek jsem měla dvě úvodní konzultace zdarma. Obě ženy se zeptaly na slevu.
Je to přirozené, Black Friday atmosféra aktivuje hluboký vzorec:
„Možná bych mohla… možná bych měla… možná si to jinak nebudu moct dovolit.“

Ani jedné jsem slevu nedala, naopak, cenu jsem zvýšila.
A obě to přijaly.
Jedna z nich mi pak přiznala: „Chtěla jsem slevu, protože jsem se bála, že to za to nebude stát…
ale teď mi dochází, že jsem si nevěřila. Nevěřila jsem, že na to mám. Že za to stojím.

A přesně tam je to skryté:
My nežádáme slevu proto, že bychom na to neměly.
My žádáme slevu proto, že nevěříme ve svoji vnitřní hodnotu!

Čím víc si žena dovolí investovat do sebe, tím hlubší transformaci prožije

Vidím to dnes a denně:
Žena, která zaplatí plnou hodnotu, nezačne víc makat.
Nezačne být „lepším klientem“.
Nezačne mě víc poslouchat.
Ona začne víc poslouchat sama sebe.
Začne si sama sebe vážit, respektovat a nespokojovat se s málem, se slevami.
Začne chtít pro sebe to nejlepší.
A právě proto nedávám Black Friday slevy.
Neprodávám techniky ve slevě.
Neprodávám ani sebe ve slevě.

Proč zdražuji (a proč je to dobrá zpráva 🙂

Moje práce se prohlubuje. Moje zkušenosti rostou.
A moje schopnost držet transformační proces je dnes úplně jinde než před rokem.

Ale hlavně: Čím víc moje práce stojí, tím víc do sebe investuje žena, která do ní vstoupí.
Ne proto, že by vyšší cena byla „lepší“.
Ale proto, že její rozhodnutí je hlubší, pevnější a skutečnější.
A z takových rozhodnutí vznikají ty nejkrásnější výsledky.
Poslední možnost vstoupit za stávající cenu
Pokud jsi cítila volání vstoupit do koučinku se mnou,do konce roku máš poslední možnost za současné ceny. Od ledna ceny porostou.

Není to jen podnikatelské rozhodnutí.
Je to odraz toho, co žiji i učím: Tvoje hodnota roste ve chvíli, kdy si ji dovolíš žít.
A možná si teď říkáš:

Já si to ale nemohu dovolit.“

Tady se otevírá ta největší pravda! To, že „na to nemáš“, není o vůbec o ceně.
Je to o přesvědčení, že ty sama nejsi hodna toho, po čem tvé srdce touží.
O tom, že sis ještě nedovolila vidět sama sebe v jiné úrovni.

Že sis nedovolila chtít pro sebe víc.

Že se držíš raději „Já na to nemám“ místo „Jak si to mohu dovolit“?
Věta „Nemohu si to dovolit“ je nejdražší věta na světě!

…protože pokaždé, když ji vyslovíš, nezavíráš dveře jen penězům, zavíráš dveře sama sobě.

A možná právě tohle je skutečná lekce Black Friday

Ne jak ušetřit.
Ale jak přestat šetřit na sobě.

Ne jak koupit víc za míň.
Ale jak si dovolit být ženou, která si už nechce zlevňovat svůj vlastní život.

Ženou, která si dovolí pro sebe to nejlepší.

"Pomáhám ženám najít svou vášeň a smysl života, zbavit se starostí a překážek, aby mohly žít naplněný a harmonický život." "Můj příběh">>